Létat na motorových letounech se na letišti v Šumperku začalo již v roce 1947, pouze rok po vlastním založení aeroklubu. První motorové letouny byly většinou letouny vyřazené z armádních válečných zdrojů. Mimo Piperů, Pragy E 114, Sokola M1C to byla letadla původně německé konstrukce z poválečné produkce v Československu. Již v krátké době však byly do aeroklubu dodávány letouny české výroby – Sokol, Brigadýr, Trenér, atd.. Od této doby se piloti motorových letounů soustředili především na vlastní výcvik pro zvyšování kvalifikací, létání navigačních a akrobatických soutěží, na výcvik vojenských pilotů pro potřeby armády, nebo dopravních pilotů pro Československé a později České aerolinie. Od počátku své činnosti piloti motorových letounů úzce spolupracují s plachtaři při vlekání větroňů do termických podmínek a s parašutisty při výsadcích. Pro zájemce z řad veřejnosti jsou organizovány v lety na čtyřmístném letounu Zlin Z-43 a Cessna FR 172 F Rocket, při kterých cestující mohou spatřit z neznámého pohledu jim dobře známá místa, která si mohou na památku vyfotit nebo nafilmovat. Velmi často obdrží cestující tento let jako dárek od svých známých nebo příbuzných k různým osobním výročím, apod.. Pro potřeby organizací nebo firem jsou rovněž organizovány propagační lety, fotolety nebo firemní lety. Okolí letiště nabízí díky své poloze v podhůří Jeseníků lety nad horami. Lety do nížin pak přímo svádějí k prohlídce hradů a zámků z ptačí perspektivy. V současné době má motorový odbor cca. 45 členů. Čtyři instruktoři motorového létání provádí zájemcům výcvik pro získání kvalifikace soukromého pilota a pilota ultralehkého letoun (ULL). Zájemci z řad bezmotorového odboru, piloti kluzáků, a pro zájemce z řad veřejnosti bez pilotních zkušeností je výcvik prováděn na letounu Zlin Z-42 a ultralehkém letounu TL-96 Star. Nabízíme Vám naše letouny pro výcvikové, sportovní, akrobatické a vyhlídkové lety. K dispozici máme tyto letouny: Zlín Z-226 MS Zlín Z-43 Zlín Z-42 Cessna FR 172 F Rocket PZL-104 Wilga 35A TL-96 Star Skylane
|