Vyhledávání


Vstup pro registrované






Zapomenuté heslo



   
  Činnost Aeroklubu pomáhají spolufinancovat Město Šumperk, Olomoucký kraj a SFDI
Neposlušná vlečná Tisk

Tak jako lidé, kteří mají občas své špatné dny, kdy se jim nic nedaří, nic jim nejde, lepí se jim smůla na paty a nejsou ničeho schopni, tak i naše vlečná (Z226 OK-MQB) měla první červencový víkend své špatné dny, kdy odmítala poslušnost a vyloženě se jí vůbec nechtělo létat a dávala to patřičně najevo.
V sobotu prvního července, kdy nebylo počasí vyloženě termické, ale bylo počasí na přeškolování a výcvik, tak naše vlečná (Z226 OK-MQB) při motorové zkoušce začala tak jako už mnohokrát před tím vynechávat. Závadou, jen to způsobila, byla pravděpodobně vadná zapalovací svíčka. Nezbylo tedy nic jiného než najít špatnou svíčku a vyměnit ji za dobrou.
Po téměř dvou hodinách hledání se podařilo najít svíčku, jenž způsobovala problémy. Po výměně špatné svíčky za dobrou už nic nebránilo tomu, aby  se toho dne uskutečnily lety a tak se taky stalo.
Hned druhý den druhého července se tento problém opakoval jen s tím rozdílem, že vlečná vynechávala i po výměně špatné svíčky za dobrou a bylo zapotřebí vyměnit i tzv. rampu. Při výměně rampy se přišlo na to, že je prasklé výfukové potrubí, jenž je zapotřebí zavařit v odborné dílně. Jako náhrada tohoto potrubí se namontovalo náhradní výfukové potrubí, jenž umožnilo po pěti hodinách oprav vlečné vzlétnout. Pilot Marek Šubert usedl do kokpitu a vytáhl do termiky Petra Koláčka, který pilotoval Jantara MB. Jenže vlečná, jak už jsem dříve psal, měla své špatné dny a po přistání z tohoto vleku prasklo lanko řízení ostruhy, které bylo zapotřebí vyměnit.
Po této výměně už tento víkend k žádné další závadě na vlečné nedošlo a vlečná uskutečnila v nedělním odpoledni  spoustu vleků. Mezi nimi byl i jeden převlek větroně VSM 40 Démant do Skutče na slet veteránů, jehož se účastní jak větroň VSM 40 Démant, tak i naši členové Josef Paszyna a Luboš Martiňák. 

 
< Předch.   Další >