Cessna 172 Skyhawk |
![]() |
autor: Rostislav Šubert
Cessna 172 je jednomotorový celokovový hornoplošník s tříkolovým pevným podvozkem příďového typu se čtyřmi sedadly. Letoun má dobré letové vlastnosti a jednoduchou pilotáž. Tyto vlastnosti jej řadí mezi atraktivní letouny vhodné pro výcvik, cestování, kondiční lety a lety pro veřejnost. Letoun může startovat z krátkých nezpevněných ploch. Pohání jej čtyřválcový plochý motor Lycoming o výkonu 160 (180) koní nebo šestiválcový Continental o výkonu 210 (145) koní s dvoulistou případně třílistou vrtulí. Cessna v průběhu let důsledně vylepšovala design letadla, motor a leteckou avioniku. Některé z těchto změn obsahují přidání zadního okna, modifikace profilu křídla, zvýšení obsahu paliva, zvýšení výkonu motorul a další úpravy, ze kterých vznikaly jednotlivé modifikace Cessny 172. Letouny typu Cessna 172 létají po celém světě už mnoho let. Pevně věříme, že nový přírůstek Cessna FR 172F Skyhawk bude stejně dlouho létat i na letišti v Šumperku. Modifikace (rok výroby): 172(1956-1959), 172A(1960), 172B(1961), 172C(1962), 172D(1963), 172E(1964), 172F(1965), F172(1965-1971), 172G(1966), 172H(1967), 172I(1968), 172K(1969-1970), 172L(1971-1972), 172M(1973-1976), 172N(1977-1980), R172K, XP(1977-1981), 172RG(1980-1984), 172P(1981-1986), 172Q „Mačeta“(1983), 172R(1996), 172S(1998-?) ![]() Technická data (Cessna 172R): Posádka: 1pilot + 3 cestující Délka: 8,22 m Rozpětí: 10,97 m Výška: 2,68 m Plocha křídla: 16,2 m2 Profil křídla: NACA 2412 Prázdná hmotnost: 736 kg Užitečné zatížení: 376 kg Maximální vzletová hmotnost: 1113 kg Pohonná jednotka: Lycoming IO-360, 160 koní při 2400 ot/min., objem 4,4 litru Maximální nepřekročitelná rychlost: 303 km/h Maximální cestovní rychlost: 237 km/h Cestovní rychlost : 226 km/h Maximální dolet: 1272 km Maximální dostup: 4116 m Rychlost stoupání: 3,7 m/s |
< Předch. | Další > |
---|