Elementárka 2010 |
![]() |
autor : Ondřej Köver Všechno to začalo někdy na podzim roku 2009, domlouváním a jednotlivými schůzkami ohledně výcviku. Poprvé jsme se setkali na Malíkovně 23.1.2010. Sešli jsme se v poměrně hojném počtu 8 lidí, z čehož 2 přišli pouze na teorii. Pan Kolomazník nám povykládal o spoustě svých zážitků z létání, a mimo jiné nám vysvětlil co budeme k výcviku potřebovat, jak bude výcvik probíhat a v neposlední řadě jak budeme výcvik platit. Hodiny teorie nám začali 6.2. a zde se nás sešlo už 10. Během 2 měsíců jsme absolvovali celý teoretický kurz, následovalo pár dalších hodin pozemních příprav a konečně jsme se mohli podívat do vzduchu. Našim hlavním instruktorem se stal Rosťa Šubert a druhým (nejsem si jist, jestli zcela dobrovolně) Honza Podhrázský neboli Chleba a mnoho dalších. Létat jsme začali 3.4. Ještě stále nás bylo 8, ale všem bylo jasné, že počty se budou časem měnit, ovšem nikdo nečekal že i k vyššímu. Postupně jsme se prokousávali osnovou od seznamovacího letu, přes nácvik zatáček , vývrtek, pádů a spirál až k pokusům o řízení aerovleku. 2.5. jsme absolvovali další pozemní přípravu, tentokrát na naviják. A poprvé během výcviku jsme měli tu čest s červenobílou letištní kráskou…ano s Ávií... Navijáky jsme začali lítat v největším počtu celého výcviku, v devíti, ve složení: Já, Pája Němec. Michal Formánek, Valda Bobák, Petr Vaculík, Albert Halenka, Libor Kužel, Miloš Slabý a naše nejčerstvější posila Luďa Krmela. Během května nám počasí příliš nepřálo a podařilo se nám uspořádat pouze 2 provozy a to ještě za hodně nevlídného počasí, kdy často při rozjezdu nebylo z kabiny přes deštové kapky nic vidět. Konečně přišel červen, a pošasí se , co si pamatuji, docela umoudřilo, a my začali lítat jak to jen šlo, mnohdy i 4x týdně. Postupně jsme začali přivykat letištnímu životu. Začali jsme chodit na víkendové bečky, spali na vrátnici, seznámili se s hlídáním, zkrátka jsme zjistili, že letiště není jen o lítání. Touto dobou už nás létalo jen 6 a s provozy nám často pomáhala Markéta s Robertem, kteří se již třetím rokem připravovali na pilotky. V půlce června jsme se konečně naučili pořádně přistávat, a mohli jsme přejít na I/5 a o pár dnů později i na I/6. Při těchto úlohách se konečně do lítání přimíchalo zase trochu toho adrenalinu, hlavně s Chlebou. Na ten jeho omezenec bez přístrojů a brzd se nedá zapomenout. Někdy koncem června vyšlo nařízení, že se musí prohlídnou všechny Blaníky, a tak jsme museli lítaní na pár dnů přerušit, a sehnat někoho, kdo nám to pomůže rozdělat. Druhý týden v červenci jsme se my dva nejrychlejší pustili na I/7, neboli lítaní aerovleků, a vrtání, padání….Další dva následovali asi o týden později. Stále nás létalo aktivně 6. Někteří méně, někteří více. Někdy v půlce června, jsme podnikli vejlet do Ostravy, na zkoušky Omezeného průkazu radiotelefonisty. Ten jsem udělali všichni až na Michala, který s tím nějak moc nelámal hlavu, a místo čekání 3 měsíce na novou zkoušku, si udělal všeobecného v Praze. Celá elementárka nám trvala asi 8 měsíců, během této doby jsme provedli 2 padesátky na Blanících, praskli tři pojistky lana na navijáku, alespoň 10x přetrhli lano od navijáku, s Ávijí najezdily necelých 800km a vypili nespočet piv. Díky. |
< Předch. | Další > |
---|