Vlna |
|
Friday, 21 July 2006 |
Ač by se to mohlo zdát někomu neuvěřitelné, tak se v neděli 16. července za parného léta vlivem nasouvající se tlakové výše a tím vzniklého silného severního větru na naše území vytvořilo v Jeseníkách vlnové proudění, které dalo možnost získat dobré výšky. Této možnosti maximálně využili Radek H., Radek V. a Rudolf B, kteří si v této vlně krásně polétali. Krom toho, že se 16. července vytvořila „vlna“, tak v jiných letních dnech se dařilo uletět spoustu přeletů. 11.7. – Uletěli Petr Havrlant 310km a Pavlína Horáčková 305km 15.7. - Uletěli Ivo Nezval 584km na VSO-10, Petr Koláček 515km na Jantaru MB, Karel Vagenknech 524km na 304, Martin Pekař 379km na ASW15, Horáčková Pavlína 326km, Martin Ficnar 179km a Petr Havrlant si vyzkoušel navijákový start v Poličce, aby po chvíli později přistál v Moravské Třebové. 17.7. – Karel Vegenknecht 413km na 304, Pavlína Horáčková 225km, Jan Podhrazský a Jaroslav Vlk na SF34 uletěli 155km, Jiří Sohr a Jan Merta po 106km. 18.7. – Jan Merta 87km 19.7. – Jan Podhrazský na Jantaru MB 265km
Mimo to, že se u nás létají takové přelety, tak od pondělí 17.7. probíhá na letišti soustředění pilotů z Dánska, kteří si k nám přijeli zalétat a využít místních termických podmínek jaké se zde nabízejí. O víkendu 22. a 23.7. je ještě doplní piloti ze Švýcarska. |
|
Vedro |
|
Saturday, 08 July 2006 |
Začátek července je ve znamení tropických veder, která nejsou moc nakloněna pro výkonnostní plachtění a spíše vybízejí k opalování se někde u vody a nebo k siestě někde ve stínu. Teploty, které převyšují 30°C a jenž vysušují jak vzduch, tak hlavně ústa nejsou moc příznivé pro vývoj termiky, ale spíše pro konzumaci zlatavého moku. I přes toto tropické počasí, které panuje se podařilo Karlu Vágenknechtovi ve středu 5.7. uletět na větroni Glasflügel 304/17 překrásných 428 km. Ivoši Nezvalovi se téhož dne podařilo na VSO-10 uletět 292 km a Petrovi Havrlantovi se po uletění celých 58 km podařilo přistát na UL letišti Dětřichov u Uničova. Jitka Hromková a Jan Vlček se v posledních uplynulých dnech přeškolili na SF34 a Kateřina Hlavatá přeškolování na tento kluzák zahájila. Dušan Sýs se po dlouhé době létání na L-13 přeškolil na VSO-10 stejně jako Jaroslav Vlk. Elementárka se učí vývrtkám a pádům a v jednom případě Kateřina Šperková a instruktor Václav Koláček přistáli do pole nedaleko od letiště. 1.7. oslavili Radek Vlček a Kateřina Hlavatá úspěšné složení bakalářských zkoušek. Dušan Sýs v pátek 7.7. oslavil své přeškolení se na VSO-10. |
|
Neposlušná vlečná |
|
Tuesday, 04 July 2006 |
Tak jako lidé, kteří mají občas své špatné dny, kdy se jim nic nedaří, nic jim nejde, lepí se jim smůla na paty a nejsou ničeho schopni, tak i naše vlečná (Z226 OK-MQB) měla první červencový víkend své špatné dny, kdy odmítala poslušnost a vyloženě se jí vůbec nechtělo létat a dávala to patřičně najevo. V sobotu prvního července, kdy nebylo počasí vyloženě termické, ale bylo počasí na přeškolování a výcvik, tak naše vlečná (Z226 OK-MQB) při motorové zkoušce začala tak jako už mnohokrát před tím vynechávat. Závadou, jen to způsobila, byla pravděpodobně vadná zapalovací svíčka. Nezbylo tedy nic jiného než najít špatnou svíčku a vyměnit ji za dobrou. Po téměř dvou hodinách hledání se podařilo najít svíčku, jenž způsobovala problémy. Po výměně špatné svíčky za dobrou už nic nebránilo tomu, aby se toho dne uskutečnily lety a tak se taky stalo. Hned druhý den druhého července se tento problém opakoval jen s tím rozdílem, že vlečná vynechávala i po výměně špatné svíčky za dobrou a bylo zapotřebí vyměnit i tzv. rampu. Při výměně rampy se přišlo na to, že je prasklé výfukové potrubí, jenž je zapotřebí zavařit v odborné dílně. Jako náhrada tohoto potrubí se namontovalo náhradní výfukové potrubí, jenž umožnilo po pěti hodinách oprav vlečné vzlétnout. Pilot Marek Šubert usedl do kokpitu a vytáhl do termiky Petra Koláčka, který pilotoval Jantara MB. Jenže vlečná, jak už jsem dříve psal, měla své špatné dny a po přistání z tohoto vleku prasklo lanko řízení ostruhy, které bylo zapotřebí vyměnit. Po této výměně už tento víkend k žádné další závadě na vlečné nedošlo a vlečná uskutečnila v nedělním odpoledni spoustu vleků. Mezi nimi byl i jeden převlek větroně VSM 40 Démant do Skutče na slet veteránů, jehož se účastní jak větroň VSM 40 Démant, tak i naši členové Josef Paszyna a Luboš Martiňák. |
|
Léto začalo... |
|
Wednesday, 28 June 2006 |
...a hned na začátek léta se v sobotu 24.6. Martin Pekař pokusil uletět „pětistovku na ASW-15“ a to i přesto, že přistál na závěr letu do pole a pětistovku neuletěl, tak zdolal 300 km stejně tak jako Petr Havrlant, který uletěl 350 km se SZD 48 a Martin Zedek s Vosou 300 km. Mimo tyto přelety se létalo také místě, při kterém si naši členové užili překrásného termického počasí. Hned následující den se pustila elementárka do létání aerovleků, aby si v brzké době mohla vyzkoušet samostatné lety. K večeru, toho dne, Rostislav Šubert a Jan Vlček pod dohledem zkušené instruktorky Pavlíny Horáčkové pokračovali v instruktorském výcviku, který zahájily 16. června. Také „medlaňáci“, kteří mají již druhým týdnem na našem letišti soustředění, létají dnes a denně a poznávají okolí Šumperka a Jeseníků. V úterý 27. června se přijeli podívat technici z Leteckých závodů Kunovice na naši L-13(OK-1810), aby jí následně mohli prodloužit letovou životnost.
|
|
|