Vyhledávání


Vstup pro registrované






Zapomenuté heslo



   
  Činnost Aeroklubu pomáhají spolufinancovat Město Šumperk, Olomoucký kraj a SFDI



Super počasí Tisk
Sobota, 29 červenec 2006

Od soboty 22. července do soboty 29. července bylo počasí, které je jenom jednou za sezónu a možná ani to ne. V tomto termínu bylo počasí při kterém se podávali vysoké plachtařské výkony a podobě sedmsetpadesátek, pětistovek a dalších letů.
Marek Blaťák si na toto super počasí vypůjčil ze Slovenska LS8 a hnedka prvního dne 25.7., kdy měl na letišti tento výborný větroň uletěl svojí první pětistovku a večer jí také náležitě oslavil, aby mohl i v dalších dnech tento výkon několikrát zopakovat. Petrovi Havrlantovi se podařilo překonat si svůj osobní rekord, když 26.7. uletěl na VOS-10 611km.
23.7. přijeli k nám také polétat piloti ze Švýcarska a dovezli si dva větroně typu DG 200 a jeden větroň typu ASH25, který má závratné rozpětí 26 metrů. Nestačili se divit jaké je u nás skvělé počasí a létali každý den a polétali po velké části naší republiky.
Jitka Hromková a Mojmír Piskovský reprezentují aeroklub na PMČR-D (plachtařské mistrovství české republiky dvousedadlovém) http://www.lkra.cz/aeroklub/PMCRD2006/, které se koná v Rané na větroni SF 34 a Radek Vlček s Petrem Kolomazníkem se účastní PMČR-J (plachtařské mistrovství české republiky juniorů) ve Vysokém Mýtě.  http://www.gliding.cz/souteze/2006/pmcr_j/
Ve čtvrtek 27. 7. ve večerních hodinách za účasti Švýcarů proběhlo v prostorách Kartága grilování, přátelské posezení u ohně a horečné povídání o tom jeké je super počasí.

Přehled přeletů za uplynulý týden 22.7. – 28.7. :
22.7. – Ivo Nezval = 622km, Karel Vegenknecht = 686km, Pavlína Horáčková = 451km, Martin Ficnar = 420km, Petr Havrlant = 417km a Alois Vitásek = 212km
23.7. – Karel Vagenknecht = 628km, Jan Podhrazský = 494km, Martin Zedek 428km, Pavlína Horáčková = 407km, Alois Vitásek = 314km, Jiří Sohr = 321km, Petr Kolomazník = 256km, Radek Vlček = 259km a Vladislav Malý = 152km
24.7. – Radek Vlček = 153km, Marek Blaťák = 182km a Petr Kolomazník = 117km
25.7. – Marek Blaťák = 504km, Petr Havrlant = 249km, Radek Vlček = 235km, Petr Kolomazník = 229km a Jiří Sohr = 178km
26.7. – Karel Vágenknecht = 765 km, Petr Havrlant = 611km, Jiří Sohr = 347km, Petr Kolomazník = 332km, Radek Vlček = 328km, Ladislav Křížek = 282km a Pavel Kundrata 167km
27.7. – Martin Ficnar = 525km, Jan Podhrazský = 484km, Marek Blaťák = 533km, Ladislav Křížek = 382km, Radek Vlček 307km a Petr Kolomazník = 256km
28.7. – Ivo Nezval = 754km, Karel Vágenknecht = 720km, Jan Podhrazský = 526km, Martin Zedek = 450km, Marek Blaťák = 561km, Pavel Kundrata = 311km, Jan Vlček = 334km, Petr Kolomazník = 308km a Radek Vlček 309km

V sobotu 29.7. začíná na letišti soutředění Aeroklubu Olomouc, tak snad bude počasí přát tak jaké bylo doposud...

 
Vlna Tisk
Pátek, 21 červenec 2006

Ač by se to mohlo zdát někomu neuvěřitelné, tak  se v neděli 16. července za parného léta vlivem nasouvající se tlakové výše a tím vzniklého silného severního větru na naše území vytvořilo v Jeseníkách vlnové proudění, které dalo možnost získat dobré výšky.
Této možnosti maximálně využili Radek H., Radek V. a Rudolf B, kteří si v této vlně krásně polétali. 

Krom toho, že se 16. července vytvořila „vlna“, tak v jiných letních dnech se dařilo uletět spoustu přeletů.
11.7. – Uletěli Petr Havrlant 310km a Pavlína Horáčková 305km
15.7. -  Uletěli Ivo Nezval 584km na VSO-10, Petr Koláček 515km na Jantaru MB, Karel Vagenknech 524km na 304, Martin Pekař 379km na ASW15, Horáčková Pavlína 326km, Martin Ficnar 179km a Petr Havrlant si vyzkoušel navijákový start v Poličce, aby po chvíli později přistál v Moravské Třebové.
17.7. – Karel Vegenknecht  413km na 304, Pavlína Horáčková 225km, Jan Podhrazský a Jaroslav Vlk na SF34 uletěli 155km, Jiří Sohr a Jan Merta po 106km.
18.7. – Jan Merta 87km
19.7. – Jan Podhrazský na Jantaru MB 265km

Mimo to, že se u nás létají takové přelety, tak od pondělí 17.7. probíhá na letišti soustředění pilotů z Dánska, kteří si k nám přijeli zalétat a využít místních termických podmínek jaké se zde nabízejí. O víkendu 22. a 23.7. je ještě doplní piloti ze Švýcarska.

 
Vedro Tisk
Sobota, 08 červenec 2006

Začátek července je ve znamení tropických veder, která nejsou moc nakloněna pro výkonnostní plachtění a spíše vybízejí k opalování se někde u vody a nebo k siestě někde ve stínu. Teploty, které převyšují 30°C a jenž vysušují jak vzduch, tak hlavně ústa nejsou moc příznivé pro vývoj termiky, ale spíše pro konzumaci zlatavého moku.
I přes toto tropické počasí, které panuje se podařilo Karlu Vágenknechtovi ve středu 5.7. uletět na větroni Glasflügel 304/17 překrásných 428 km. Ivoši Nezvalovi se téhož dne podařilo na VSO-10 uletět 292 km a Petrovi Havrlantovi se po uletění celých 58 km podařilo přistát na UL letišti Dětřichov u Uničova.
Jitka Hromková a Jan Vlček se v posledních uplynulých dnech přeškolili na SF34 a Kateřina Hlavatá přeškolování na tento kluzák zahájila. Dušan Sýs se po dlouhé době létání na L-13 přeškolil na VSO-10 stejně jako Jaroslav Vlk.
Elementárka se učí vývrtkám a pádům a v jednom případě  Kateřina Šperková a instruktor Václav Koláček přistáli do pole nedaleko od letiště.
1.7. oslavili Radek Vlček a Kateřina Hlavatá úspěšné složení bakalářských zkoušek. Dušan Sýs v pátek 7.7. oslavil své přeškolení se na VSO-10.

 

 
Neposlušná vlečná Tisk
Úterý, 04 červenec 2006

Tak jako lidé, kteří mají občas své špatné dny, kdy se jim nic nedaří, nic jim nejde, lepí se jim smůla na paty a nejsou ničeho schopni, tak i naše vlečná (Z226 OK-MQB) měla první červencový víkend své špatné dny, kdy odmítala poslušnost a vyloženě se jí vůbec nechtělo létat a dávala to patřičně najevo.
V sobotu prvního července, kdy nebylo počasí vyloženě termické, ale bylo počasí na přeškolování a výcvik, tak naše vlečná (Z226 OK-MQB) při motorové zkoušce začala tak jako už mnohokrát před tím vynechávat. Závadou, jen to způsobila, byla pravděpodobně vadná zapalovací svíčka. Nezbylo tedy nic jiného než najít špatnou svíčku a vyměnit ji za dobrou.
Po téměř dvou hodinách hledání se podařilo najít svíčku, jenž způsobovala problémy. Po výměně špatné svíčky za dobrou už nic nebránilo tomu, aby  se toho dne uskutečnily lety a tak se taky stalo.
Hned druhý den druhého července se tento problém opakoval jen s tím rozdílem, že vlečná vynechávala i po výměně špatné svíčky za dobrou a bylo zapotřebí vyměnit i tzv. rampu. Při výměně rampy se přišlo na to, že je prasklé výfukové potrubí, jenž je zapotřebí zavařit v odborné dílně. Jako náhrada tohoto potrubí se namontovalo náhradní výfukové potrubí, jenž umožnilo po pěti hodinách oprav vlečné vzlétnout. Pilot Marek Šubert usedl do kokpitu a vytáhl do termiky Petra Koláčka, který pilotoval Jantara MB. Jenže vlečná, jak už jsem dříve psal, měla své špatné dny a po přistání z tohoto vleku prasklo lanko řízení ostruhy, které bylo zapotřebí vyměnit.
Po této výměně už tento víkend k žádné další závadě na vlečné nedošlo a vlečná uskutečnila v nedělním odpoledni  spoustu vleků. Mezi nimi byl i jeden převlek větroně VSM 40 Démant do Skutče na slet veteránů, jehož se účastní jak větroň VSM 40 Démant, tak i naši členové Josef Paszyna a Luboš Martiňák. 

 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Následující > Konec >>

Výsledky 217 - 229 z 229